Sprookjes en verhalen

groep 3 en 4

Sprookjes
Aan het begin van de les lees ik iets voor, en/of praat met de kinderen over thema’s uit sprookjes zoals bijvoorbeeld ‘groot en klein’. We beginnen elke les met iets waar taal/ verhaal centraal staat. Daarna gaan de kinderen aan de gang met allerlei materialen zoals lapjes textiel, wol, klei en verf. Doordat we werken naar aanleiding van verhalen en sprookjes, is woordenkennis en taalvaardigheid spelenderwijs een onderdeel van deze lessen. Taal, fantasie, creativiteit en plezier.

Pluk van de Petteflet
Aan het begin van elke les lees ik een stuk voor uit het boek Pluk van de Petteflet; of uit een ander boek in overleg met de school. Daarna gaan de kinderen zelf aan de slag: ze gaan veel tekenen, maar ook werken met allerlei materialen zoals klei, verf, doosjes, diverse soorten papier en restmaterialen. Doordat we werken naar aanleiding van een verhaal, is woordenkennis en taalvaardigheid spelenderwijs een onderdeel van deze lessen. Taal, fantasie, creativiteit en plezier.